hoe word je met een hoge frequentie zichtbaar zonder irritant te worden?
Unfortunately this page isn't available in English.
Je wil graag beroemd worden in je genre. Je snapt ook wel dat je daar zichtbaar voor moet zijn op onder andere social media. Maar stel, je zou 1 of 2 keer per dag iets op social media 'moeten' plaatsen... Wat denk je dan?
“Oei, is dat niet teveel? Vinden ze me dan niet irritant?”
“Wow, ik kan toch nooit zoveel posts bedenken?!”
“Hoeveel tijd gaat me dat kosten? Heb ik dan nog wel tijd om muziek te maken?”
De bovenste 2 vragen kunnen worden opgelost door het begrijpen van de cultuur die rondom je muziek hoort. De laatste kan worden beperkt door het strategisch aan te pakken.
Je wil relevant zijn voor je volgers en dat doe je dus door te begrijpen welke cultuur rondom jouw muziek hoort. Je wil weten wat hem of haar bezighoudt, zodat je super relevante content kunt delen. Daar creëer je aantrekkingskracht mee en bouw je aan een échte connectie die van twee kanten komt. Want op het moment dat een potentiële fan jou gaat ‘ontdekken’, wil je meteen kunnen uitstralen (met bijvoorbeeld social media posts) waar jouw ‘community’ over gaat, zodat hij/zij zich aangesproken voelt en het als een warm bad vol herkenbaarheid voelt.
Omdat we heel zichtbaar willen gaan worden, wil je ook zeer regelmatig posts delen op social media volgens een strategie. Daarvoor heb je dus ook veel inspiratie nodig over wat er allemaal past bij jouw muziek.
Als je de juiste dingen deelt, dan staan ze juist te springen om je content
Ik zie nu nog heel veel muzikanten die bang zijn om te veel te posten, of te vaak te e-mailen. Maar als je de juiste dingen deelt, dan staan ze juist te springen om je content in plaats van dan ze je irritant vinden.
Marketing is niet iedere dag een verkoop-post posten. Marketing is helemaal niet vies. Met marketing kun je enthousiasme oproepen, bij jezelf en bij anderen.
Op het moment dat je relevante content gaat delen in een hoge frequentie, dan word je heel zichtbaar, oftewel beroemd (in je niche).
Dit is een tip van Onlighting – online marketing voor muzikanten:
Unfortunately our mini-pop magazine "DE POPEI" isn't available in English
DE POPEI is the monthly mini-pop magazine published by POPEI.
DE POPEI is printed double sided on A3 and folded to flyer size. It is distributed at more than 200 addresses throughout Eindhoven and the surrounding area in a circulation of 2500 pieces.
Go to the Dutch version